Понеділок, 19.11.2018, 14:01
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
...
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2018 » Листопад » 2 » літературні читання шкільних бібліотекарів «Педагогічні ідеї В.О.Сухомлинського: крізь призму століть».
12:29
літературні читання шкільних бібліотекарів «Педагогічні ідеї В.О.Сухомлинського: крізь призму століть».

     28 вересня 2018 року виповнилось 100 років від дня народження видатного педагога сучасності, вченого, громадського діяча Василя Олександровича Сухомлинського.
     Праця та творчий спадок В. О. Сухомлинського поширені не лише в Україні, а й за її межами.
     Творчість та педагогічну спадщину славетного педагога-гуманіста, педагога-практика ХХ століття важко переоцінити. Образ учителя в сучасних умовах зазнає значної трансформації і знаходиться в залежності від соціально-культурних змін, що відбуваються в суспільстві. Гуманістичні ідеї Сухомлинського – це ідеї майбутнього. Педагогічні надбання Василя Олександровича з кожним роком привертають все більшу увагу науковців як у нашій країні, так і за кордоном. Розроблена українським практиком педагогічна система збагатила педагогічну науку новаторськими ідеями й положеннями, значно розширила теорію та освітню виховну практику і була своєрідним революційним етапом розвитку вітчизняної педагогічної думки, що заслуговує сьогодні на нове осмислення.
     Сучасний ринок освітніх послуг зацікавлений у якості: мало знати свій предмет – необхідно бути неординарною особистістю, здатною на «суб’єктно-суб’єктні» відносини у ставленні та подачі навчального матеріалу. Учні мають доступ до інформації, технічний прогрес сприяє максимально оперативному розповсюдженню фактажу. Проте вчитель-людина ніколи не стоятиме поруч із вчителем-комп’ютером, оскільки духовна сутність виховання в пріоритеті і в наш час.
     Саме такі ідеї, висунуті В. О. Сухомлинським ще в ХХ столітті, актуальні і в наш час – час інформаційно-технічного прогресу – обговорювались учасниками літературних читань шкільних бібліотекарів Свалявського району «Педагогічні ідеї В. О. Сухомлинського: крізь призму століть».
     Із вітальним словом до учасників читань звернулась методист відділу освіти Скрип В.В. З промовою виступила голова методичного об’єднання Фегер Г.М., в якій розповіла про феномен творчості  Василя Сухомлинського
     
Біографію знаного педагога презентувала бібліотекар Сасівської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів – Яковенко Н.В. «Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський. 22 роки був директором Павлиської школи. До його думок прислухалися, любили його. Він не лише наш сучасник. Він прогнозував майбутнє освіти, передбачав дефіцит емоційного спілкування, занепад етичної компетентності в суспільстві, тому, очевидно, так щедро в його творах представлене емоційне, естетичне виховання».
     
Галас М.В. – бібліотекар Пасіцької ЗОШ І-ІІ ст. відзначила, що Василь Олександрович, як ніхто інший у вітчизняній педагогіці, мужньо ставив і розв'язував проблему формування в молоді національного і естетичного світобачення. Про один із шляхів успішного розв'язання цієї проблеми він писав, що у душі дітей мають увійти кращі народні традиції і стати святим законом, бо не можна уявити народ без імені, без пам'яті, без історії. В дусі українських культурно-історичних традицій вчитель констатував, що мудрість є найважливішою прикметою людини. В його працях часто знаходимо вислови «мудра людська любов», «мудрість жити», «гідність – це мудрість тримати себе в руках». Педагог цілеспрямовано формував у кожного вихованця вміння бути маленьким філософом, осмислювати світ через красу природи. Для Сухомлинського формування естетичного почуття дитини, її емоційної культури – основне завдання гуманістичного виховання. А сприйняття й осмислення прекрасного – основа естетичної культури, без якої почуття лишаються глухими до всього високого й благородного.
     
Н.І.Лало – бібліотекар Дусинської ЗОШ І-ІІІ ст. поділилась своїм баченням творчості письменника і педагога: З 1 по 31 жовтня 2018 року проходить Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек під гаслом "Шкільна бібліотека центр творчого розвитку дитини". Дитяча творчість невичерпна. Живильне середовище – порив до добра й краси, а ще почуття таємниці, яку дуже хочеться розгадати. Використовуючи свою фантазію і творчий потенціал в процесі роботи, я створюю атмосферу гри, розробляю цікаві ігрові ситуації, залучаю дітей до активної участі в літературних загадках ( проілюструвати прочитану книгу, скласти кросворд до тексту, створити презентацію книги або до творчості письменника, виготовлення буклетів, зацікавити книжковими виставами). Це впливає на розвиток уяви, пам'яті, емоцій, уваги й логічного мислення, виховує такі риси характеру, як сердечність, чутливість, співчуття, доброта, співпереживання та любов до всього, що їх оточує.
     
Висновки, підведені учасниками  читань: «Творчі пошуки, ідеї Василя Сухомлинського були новаторством у часи авторитарної радянської педагогіки. Яскрава самобутня думка видатного педагога, виважена в особистій практичній учительській та виховній роботі, віднесена до теоретичних узагальнень, послужила розвитку демократичних та гуманістичних засад у педагогіці. Василь Сухомлинський один з небагатьох толерантно та наполегливо обстоював гуманістичну педагогіку всупереч тиску московських опонентів. Спадщина Василя Сухомлинського є цінним внеском у вітчизняну та світову скарбницю педагогічної думки».

Валентина Скрип,
методист РМ

Переглядів: 47 | Додав: svalyavaosvita | Рейтинг: 5.0/3
Всього коментарів: 0