Четвер, 13.12.2018, 11:46
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
...
Пошук
Календар
«  Листопад 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2018 » Листопад » 29 » ВЧИТЕЛЬ І ЙОГО СИЛА ВПЛИВУ
11:47
ВЧИТЕЛЬ І ЙОГО СИЛА ВПЛИВУ

Освітяни Свалявщини взяли участь у Міжнародному освітньому проекті для управлінців Think Camp

 

     «Майбутнє нашої держави за ВЧИТЕЛЕМ, в іншому разі народ України залишається без майбутнього, бо саме з учителя починається все: бізнес, політика, охорона здоров’я, наука, спорт…» Саме таким був основний меседж започаткованого Бізнес Школою Києво-Могилянської академії інтенсив-курсу для педагогів України – «Вчитель і його сила впливу: від 45 хвилин до всього життя», який 24-25 листопада на базі Креативної Міжнародної Дитячої Школи міста Києва проводили у рамках Міжнародного освітнього проекту для управлінців Think Camp.
    
Більшість людей чітко усвідомлює, що без якісної освіти для наших дітей неможливо побудувати міцну державу, в якій освіта – це єдиний механізм гуманітарного відтворення суспільства. Саме за фінансового сприяння таких людей, зокрема керівника Агенції регіонального розвитку Віталія Поповича, спонсорів ТОВ «Вуд Палеттен Експрес Сервіс», в особі директора Мирослава Кошуна, і ТОВ «Максібуд» та його очільника Василя Поповича, восьмеро педагогів Закарпаття змогли взяти участь у цьому заході, отримали можливість збагатитися знаннями щодо поглядів про те, яким має бути освітній процес в умовах сучасності та яке місце у житті кожного представника підростаючого покоління займає вчитель.
    
Свалявщину у складі делегованих до столиці освітян представили: директор Неліпинської школи І-ІІІ ступенів Надія Легеза, вчитель української мови та літератури цієї ж школи Н. В. Воронич та автор допису.
    
Модераторами інтенсиву стали: співзасновник Міжнародного освітнього центру для управлінців Think Camp, відомий політик, однин з ініціаторів освітньо-політичної трансформації Естонії, засновник навчального закладу «Колегіум Старого Таллінну», який сьогодні вважається школою №1 в Естонії, Президент Римського Клубу Естонії (із 1970 року готує управлінців у сфері бізнесу та політики) Юло Вооглайд та інтелектуальний партнер Think Camp, відомий літературознавець, критик, перекладач, доктор філологічних наук, професор Києво-Могилянської академії, викладач Бізнес Школи з питань розвитку способу мислення управлінців, ідеолог гуманітарної складової в освітніх програмах для власників бізнесу, ініціатор створення та віце-президент Асоціації українських письменників, лауреат Державної премії України ім. Т.Г.Шевченка Володимир Моренець.
     
Метою зустрічі було привернути увагу авторитетних людей України – політичних та громадських діячів, талановитих митців та науковців до потреби розвитку якісної освіти з урахуванням новітніх стандартів та динаміки технічного процесу, комплексне поєднання яких дає змогу запобігти розумовій деградації як окремої особистості, так і суспільства в цілому, а завданням проекту визначено усебічне сприяння державі у формуванні прогресивних учителів.
     
Саме педагоги мають не лише збагачувати школярів знаннями, а й навчити їх думати та міркувати; виховувати в учнів віру в себе, в батьків, в учителів, у батьківщину; стати сіячами розумного, доброго й вічного не тільки для дітей, але й бути андрегологами, тобто вчителями для їхніх батьків (виховання справжнього громадянина потребує зв’язку сім’ї та школи).
     
Та найголовніше, із чим одноголосно погодилися учасники інтенсив-курсу, – людина, яка свідомо стала представником освітньої професії, повинна не тільки спонукати своїх учнів до формування нового способу мислення через поєднання трьох понять – знати, вміти, розуміти, а й виявляти талант кожної дитини на ранньому етапі їхнього розвитку. Адже варто пам’ятати: «Головним бар’єром до всебічного розвитку підростаючого покоління є не відсутність талановитих індивідів, а невміння розгледіти потенціал і дати правильний поштовх до його розвитку. Невміння батьків та вчителів виявити талант до досягнення дитиною семирічного віку призводить до втрати цього унікального дару, тоді як основною цінністю нації є саме талановиті діти. А їх потрібно берегти, як зіницю ока», – констатували поважні гості.
     
Крім того, учасники зібрання обговорили концентри освіти (від вагітності до смерті). Зародковий – важливість емоційної стабільності батьків, яка впливає на формування індивідуальності; гніздовий – освоєння рідної мови та усвідомлення понять «я», «ми», «вони», «добре», «погано», «можна», «не можна». Чотири останні загалом нівелюють абсолютність понять «заборона» й «дозволеність», спонукаючи до висновку, що всього у світі – порівну. Сукупність усвідомлення цих понять дає дитині «початковий досвід».
     
Наступний концентр – «підставка», тобто важливість не замінювати способи дитячого самоствердження вимогою до раціональних дій, адже впорядковане у цьому періоді «раціо» дорівнює евтаназії творчого розвитку.
     
«Не хочу й не буду!» – період негативізму, під час якого необхідно спонукати індивідів до усвідомлених рішень не шляхом заборон та крику, а створенням умов, які «підводять» до правильних дій.
     
Концентр «дорослішання особистості». Основна вимога – прояв до суб’єкта «дорослого ставлення» (починається з 13-14 років і триває аж до періоду «свідомості свого «я» у Всесвіті»), розуміння прагнень, здатність не тільки ставити перед собою ціль, а й усвідомлено відшукувати варіанти для її досягнення. І найбільш тривалий період – удосконалення набутого досвіду шляхом здобуття нових знань.
     
«І тут важливо розуміти, що успішність навчального процесу стає неможливою без цікавості, сили волі й віри у досягнення мети. Саме це і є наріжним каменем будь-якого процесу, адже разом ці поняття становлять «цінність». А прищепити дітям повагу до цінностей можливо лише у випадку, якщо учні поважатимуть учителів», – твердить Юло Вооглайд.
     
Також учений розповів про те, що у школах, які навчаються за його методикою, учень і вчитель сприймаються як суб’єкти, а не як суб’єкт і об’єкт, удосконалюють знання шляхом спілкування, а не «звертання – відповіді». Крім того, наголосив на повній відсутності оцінки знань учнів початкової та середньої ланки, оскільки сама система оцінювання – дуже погане джерело формалізму.
       
Значно важливіше приділяти увагу таким невід’ємним поняттям освіченості суспільства, як «компетентність – системність», «практика – досвід», «оновлення – вчення нового», «сумніви – тверді знання», «ширина – глибина», «обсяг знань – впорядкованість».
     
Торкнулися модератори й питання важливості змін у системі освіти, а саме раціонального усвідомлення відмовитися від непотрібних нововведень, вміння концентрувати увагу на виправленні «хорошого», перетворюючи його у «досконале». А вдосконалювати дурість нерозумно.
     
Правильно змоделювавши наріжні камені системи освіти, ми створимо передумову до «дії рішення» (а не «прийняття» його як факту). Рішення можна «робити» за умови наявності освіченості, інформованості, досвіду і свободи вибору.
     
А ще поважний естонський учений констатував, що нині українська система освіти має вагомий потенціал для того, аби сучасні учні у майбутньому стали гідними представниками демократичної державної спільноти.
     
Звісно, готуючись до участі у інтенсив-курсі для педагогів України «Вчитель і його сила впливу: від 45 хвилин до всього життя», педагоги нашого краю мали свої сподівання. Проте побачене і почуте, зустріч і спілкування з однодумцями, людьми, яким не байдужий розвиток сучасного освітнього процесу, перевершили очікування.
     
Ми одностайно зійшлися на думці, що хороша школа – це школа, до якої діти йдуть із радістю, в якій у них світяться від щастя очі, де їх сприймають як рівних, спонукають до творення рішень. А щоб досягти такої високої мети, мусимо пам’ятати: той, хто не любить і не поважає дітей, учнів, не може досягти успіху на педагогічній ниві, бо тільки щира любов і глибока повага педагога до вихованця породжують відповідну любов і повагу до нього. Лише неухильно дотримуючись таких корисних постулатів, зможемо виховати гідних нащадків, здатних примножувати здобутки людської цивілізації.

Едіта ГРАБАР,
начальник відділу освіти,

кандидат педагогічних наук

P.S. 1. Юло Вооглайд про сучасну освіту...
       2. Інтенсив №1. “Вчитель і його сила впливу: від 45 хв до всього життя”.

Переглядів: 101 | Додав: svalyavaosvita | Рейтинг: 3.7/3
Всього коментарів: 0