Четвер, 13.12.2018, 12:04
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
...
Пошук
Календар
«  Грудень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2017 » Грудень » 18 » Вони талановиті, окрилені любов’ю до найпочеснішої на світі праці вчителя
22:03
Вони талановиті, окрилені любов’ю до найпочеснішої на світі праці вчителя

Висновки з конкурсу «Учитель року - 2018», номінація «Українська мова і література»

     Новий Закон України «Про освіту» підписано, і на порядку денному ‒ поступове здійснення реформ Нової української школи, пріоритетне завдання якої ‒ забезпечення  «не просто на високому рівні освіти в Україні, а освіти, яка б  стала насамперед цікавою для школярів».
     І скептики, й оптимісти дієвості майбутніх реформ погоджуються в одному: багато що в новій школі залежатиме від учителя. Знаємо, що в кожному навчальному закладі є ті (про них кажуть ‒ учитель від Бога), які мають «крила» і вчать літати своїх учнів. Кого пам’ятають усе життя, кому завдячують вибором життєвого шляху та майбутньої професії. Хто завжди залишається найріднішою людиною, провідною зіркою. Та є, на превеликий жаль, інші (слава Богу, таких набагато менше) – «відбувайлівці» чи просто «заробітчани».
     Найбільш престижний в освіті конкурс «Учитель року» й допомагає виявити перших і, погодьмося, змушує змінюватися інших, допомагає збагнути, що сьогодні не можна бути таким, як учора, бо цього не пробачать насамперед вихованці. Оновлення суспільства, модернізація освіти, а особливо сучасний учень вимагають яскравої творчої особистості вчителя, педагогічна діяльність якого має бути міцним засобом формування й всебічного розвитку особистості кожної дитини. Які ж вони – вчителі двадцять першого століття? Які вони – кращі вчителі району? Хорошою нагодою поміркувати над цим є щорічний Всеукраїнський конкурс «Учитель року», що, як прожектор, висвітлює «нові землі» й непересічні особистості.
     У номінації «Українська мова і література» свої професійні уміння, майстерність і творчі здобутки представили на розгляд районного журі шість педагогів:
     Данайканич Марія Володимирівна (Неліпинська ЗОШ І-ІІІ ступенів);
     Кошеля Марія Микитівна (Дусинська ЗОШ І-ІІІ ступенів);
     Кримко Неля Михайлівна (Ганьковицька ЗОШ І-ІІ ступенів);
     Куруц Марія Іванівна (Березниківська ЗОШ І-ІІІ ступенів);
     Мауріц Тетяна Іванівна (Свалявська гімназія);
     Сай Оксана Іванівна (Свалявська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3).
     Фахове журі, до складу якого входили: методист відділу освіти Л.В.Андрела, Н.С.Воронич (Неліпинська ЗОШ І-ІІІ ступенів), М.В.Галас (Пасіцька ЗОШ І-ІІ ступенів) та Г.І.Марфинець (Свалявська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3), оцінювало інформаційну картку вчителя та представлене відеорезюме. За підсумками  заочного туру І (районного) етапу конкурсу було обрано четверо лауреатів. Ними стали:
     Т.І.Мауріц (Свалявська гімназія), матеріали якої було оцінено найбільшою кількістю балів,
     О.І.Сай (Свалявська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3),
     Н.М.Кримко (Ганьковицька ЗОШ І-ІІ ступенів),
     М.М.Кошеля (Дусинська ЗОШ І-ІІІ ступенів).
     Найвідповідальнішим для вчителів-лауреатів та членів журі стали очні випробування, які відбувалися протягом 13-14 грудня 2017 року у Свалявській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1. Уже в перший день  творчих змагань щиро вітала конкурсантів голова оргкомітету та журі конкурсу, начальник відділу освіти Едіта Василівна Грабар. Очільниця освіти району відзначила, що для всіх присутніх педагогів цей конкурс є  нагодою ще раз підтвердити свій професіоналізм, поділитися фахово-методичними родзинками, власними напрацюваннями, а також побачити свої переваги й недопрацювання. А основне – він є  першою сходинкою до фахового вдосконалення та творчої самореалізації.  
     Випробування, що відбувалися 13 грудня, полягали в написанні контрольної тестової роботи, яка передбачала відповіді на психолого-педагогічно-методичні й фахові завдання, а також – у виконанні практичної роботи: аналізу одного з програмових поетичних творів за відповідною схемою («Думки» Т.Шевченка, «Хотіла б я піснею стати» Лесі Українки, «Крила» Л.Костенко). Творчі змагання підтвердили думку про те, що замало бути обізнаним у нових ідеях, потрібно знати, де можна використати ці ідеї, як творчо підійти до виконання дидактичного завдання. Зокрема, аналіз конкурсантами  поезії продемонстрував як нестандартний (власний) підхід щодо розуміння цінності наведеного твору в системі культурного надбання українського народу, так і не зовсім точне й глибоке висвітлення окремих питань поетичного аналізу.
     Найважливішою і завершальною складовою частиною професійного випробування словесників стали конкурсні уроки з української мови, клас та тема якого були обрані жеребкуванням. Кожне навчальне дійство вражало оригінальним, цікавим підходом у розкритті теми та досягненні мети. Урок у 9 класі (тема «Складнопідрядні речення з підрядними мети, причини, умови», учитель Н.М.Кримко) вражав глибиною та послідовністю поєднання культурологічної та лінгвістичної змістових ліній, формуванням комунікативних компетентностей у школярів. На уроці в 7 класі (тема «Не з дієприкметниками») учитель О.І.Сай методично обґрунтовано використовувала методи дослідження, спостереження та порівняння з метою досягнення триєдиної мети. Зацікавлювала учнів, використовуючи ігрові та творчо-логічні завдання учитель М.М.Кошеля (урок у 6 класі з теми «Відмінювання іменників І відміни»). Таким чином, конкурсні уроки, за В.Сухомлинським, стали «дзеркалом загальної педагогічної культури вчителя, мірилом його інтелектуального багатства, показником його культури, ерудиції».
     Підбивши підсумки усіх змагальних турів районного етапу, журі визначило переможця конкурсу в номінації «Українська мова і література». Ним стала учитель зі Свалявської ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Оксана Іванівна Сай, якій і побажаємо тільки переможної участі на обласному рівні.
     Друге місце виборола Неля Михайлівна Кримко з Ганьковицької ЗОШ І-ІІ ступенів, третє – Марія Микитівна Кошеля, словесник із Дусинської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
     P.S.
     Престижний конкурс професійної майстерності педагогів довів, що прагнення фахового розвою, підвищення професійної самооцінки – кредо кожного з учасників. Школа для них – це життя, а вчительський талант – це покликання й невтомна праця. Найголовніше, аби він не згас, аби ще яскравіше запалав вогонь неповторної творчої індивідуальності й майстерності, бажання бути вірними великому йменню – Учитель.

Лариса Андрела,
методист відділу освіти Свалявської РДА

Переглядів: 224 | Додав: svalyavaosvita | Рейтинг: 4.2/5
Всього коментарів: 0